HOME ABOUT RECIPES RECIPES HOTSPOTS CONTACT

woensdag 27 februari 2013

Griekse yoghurt met mango, brownie, honing en munt


Laatst was ik bij een vriendinnetje toen we dit recept als toetje aten. Zelf eet ik bijna nooit mango, omdat ik het snijden ervan altijd zo'n gedoe vind. Toevallig was haar huisgenoot ''mango-expert'' en omdat wij niet wisten hoe we de mango makkelijk konden snijden, gaf hij ons een mini-workshop.

Het ziet er moeilijk uit, maar zoals met veel dingen is het heel makkelijk als je weet hoe het moet. Alleen heb je daar niet zo veel aan, want dan zou alles makkelijk worden. Maar deze manier van mango snijden is écht makkelijk, geloof me. Dus voortaan snijd ik mijn mango's op deze manier. Dat gaat namelijk een stuk sneller en je krijgt ook nog eens mooie blokjes. 
Eerst een korte uitleg hoe je een mango snijdt:
1. Snijd de mango allereerst aan beide kanten in langs de pit zodat er 3 delen ontstaan: een middenstuk en 2 helften. 
2. Neem een helft in je hand met het vruchtvlees naar boven. 
3. Snijd het vruchtvlees eerst verticaal in en dan horizontaal zodat er een ruitvorm ontstaat. 
4. Vouw de ingekerfde vrucht met beide handen om.
5. Snijd de blokjes er af.
6. Dan nog het stuk met de pit erin: snijd het vruchtvlees langs de pit af of eet gewoon langs de pit op. 

Doe Griekse yoghurt in een kom. Doe hier de mango in blokjes bij. Snijd een brownie in stukjes en voeg dit toe. Schenk hier een beetje honing over heen en garneer met wat blaadjes munt

Super lekker als toetje of ontbijt (dan kun je ook nog wat muesli toevoegen).