HOME ABOUT RECIPES RECIPES HOTSPOTS CONTACT

vrijdag 8 maart 2013

HOTSPOT AMSTERDAM: De Laatste Kruimel

De Laatste Kruimel, Langebrugsteeg 4

Verstopt in de Langebrugsteeg zit de Laatste Kruimel. Als je langsloopt zijn de in de etalage pronkende etagères vol met traditionele taarten en ambachtelijke quiches moeilijk te weerstaan. Naast hartige taarten en zoetigheden vind je op het krijtbord scones, sandwiches, lekkere koffie en smoothies. Ze maken alles zelf met biologische en regionale seizoensproducten. Ook kun je er huisgemaakte delicatessen kopen, zoals jam.


Van binnen is de Laatste Kruimel erg klein en knus. Als je geluk hebt, vind je een plekje aan een van de smalle tafeltjes. Maar niet getreurd: alles is mee te nemen. 

Als je hier heen gaat, moet je echt de worteltaart proberen. Ik had nog nooit worteltaart op en ik moet zeggen dat ik door dat mopje ''vies hè'' ook een beetje nare gedachten had bij worteltaart. Ik ben blij dat ik 'm toch maar op aanraden heb geprobeerd, want dit was echt de lekkerste taart die ik ooit heb geproefd. Heel anders dan verwacht, met kleine stukjes noot en rozijntjes en een romige glazuurlaag. Natuurlijk even gevraagd wat er allemaal in zit, dus binnenkort ga ik deze taart maar eens proberen na te maken (en natuurlijk verschijnt het recept als 'ie lukt op de blog). 

En owja, studenten krijgen met de studentenpas 10% korting!