HOME ABOUT RECIPES RECIPES HOTSPOTS CONTACT

dinsdag 2 juli 2013

Recept van de maand juli: zomerse lunchsalade met grapefruit, avocado, pistache & munt


Vorig week kon je mee doen aan de giveaway in het kader van mijn nieuwe layout en bijna-6-maandige-jublieum. Om mee te doen, vroeg ik jullie om hét ultieme zomerse recept. Voor juli was ik namelijk nog op zoek naar een zomers recept van de maand, ervan uitgaande dat de zon dan toch eindelijk zou gaan schijnen.

Het was weer erg lastig kiezen uit alle lekkere lichte zomerrecepten die jullie instuurden, maar het is uiteindelijk deze salade van Myrthe geworden. Met grapefruit, avocado, pistachenoten en munt. De friszure grapefruit, creamy avocado en crunchy pistachenootjes passen super bij elkaar. Heerlijk als lichte lunch op een zomerse middag.


Zo maak je deze zomerse lunchsalade (voor twee personen)
Doe 100 gram rucola in een schaal. Snipper 1 sjalotje, snijd 1 avocado in reepjes en pel 1 grapefruit en snijd de partjes door de helft. Verdeel over de salade. Zet een koekenpan op het vuur en rooster een handje gepelde pistache nootjes tot ze een beetje bruin kleuren. Hak een klein bosje munt fijn. Maak een snelle dressing van 2 eetlepels (walnoot)olie, wat citroensap en peper en zout. Verdeel de geroosterde pistache nootjes, munt en dressing over de salade. Garneer met wat blaadjes munt. Lekker met brood, zoals ciabatta. 

p.s. Myrthe, gefeliciteerd! Ik neem contact met je op, zodat ik je de kadootjes op kan sturen.