HOME ABOUT RECIPES RECIPES HOTSPOTS CONTACT

maandag 19 augustus 2013

Productreview & giveaway: Tyrrells groentechips




Als ik voor het chipsvak in de supermarkt sta, valt mijn oog er wel eens op: groentechips. Chips gemaakt van groenten. Klinkt best gezond en verantwoord, maar dat is nou net niet wat je wilt als je een zak chips aan het uitzoeken bent. Nu heeft Tyrrells, je weet wel dat chipsmerk met die leuke zakken, groentechips aan het assortiment toegevoegd. Aangezien ik een toegewijd fan ben van dit chipsmerk, wilde ik de groentevariant wel eens proberen. 

Volgens Tyrrells is er niks mis met gestoomde broccoli, kruidenthee en sit-ups, zo lang je maar niet doorschiet. Zoals ze bij Tyrrells zelf propageren: er is meer in het leven dan gojibessenOp elke zak chips staan daarom vijf alternatieve lifestyle-tips voor een beetje meer Engeland in je leven. Een simpele lijst met dingen die je dag maken: een ijslolly, een glas limonade, een spelletje biljart, een shortbread biscuit en tot slot een zak vol groentechips. Tyrrells bakt de chips met de hand, in kleine porties en altijd met hun jasje aan (netjes hè). Daarnaast is er niks kunstmatigs aan de chips toegevoegd, zijn de chips glutenvrij en vegan-friendly. Veelbelovend lijkt mij zo. 

Lees verder voor de test en giveaway!

WIE
Tyrrells Veg Crisps. In een zak van 100 gram voor 1,99€.

WAT
Groentechips. Tyrrells heeft naast hun al bestaande fancy smaken sinds kort een nieuw soort chips in het assortiment: groentechips. Voor degenen die zich te chique voelen voor aardappelchips heeft Tyrrells iets nieuws bedacht: chips van knollige groentes. Voor de echte fijnproever. Ze hebben twee soorten: de groene zak is groentechips van bieten, pastinaak en aardappel. Excelent with an elderflower cordial. In de oranje zak vind je chips gemaakt van zoete aardappel, wortel en aardappel. Deze variant is lovely with lemonade


VAN BUITEN?
De verpakkingen van Tyrrells behoren tot het soort dat gezien mag worden. Op elke verpakking staat een zwart-wit foto afgebeeld die meteen doet denken aan het foto-album van je Opa en Oma. Op de achterkant vind je een leuk onderschrift bij de foto. Ik moet eerlijk bekennen dat ik altijd wat gevoelig ben voor mooi uitziende verpakkingen, maar dit zegt natuurlijk niets over de inhoud. Maar toch, het oog wil ook wat en de eerste indruk is tenslotte heel belangrijk. 

VAN BINNEN?
Knobbelig uitziende knolgroenten zou je niet snel beschrijven als elegant. Maar dungesneden en handgebakken kunnen ze er best mee door. In de zak vind je een gezellige mengeling van knollige groenten in de meest uiteenlopende vormen. Afgemaakt met een snuf zeezout. 

EINDOORDEEL
Drie redenen om van deze chips te houden: ze kraken gezellig met hun enorme crunchyness, kunnen altijd én zijn gemaakt van groenten. Een zak groentechips per dag voor de dagelijkse portie groenten zou mooi zijn. Helaas, dat is een illusie. Ik zou ze dan ook niet aanraden om aan je vitaminen te komen, maar het klinkt zeker niet onverantwoord: chips van groenten. Ook de serveersuggestie, met een glas vlierbloesemlimonade, is een aanrader. 



Mijn eigen suggestie is een broodje chips. Het klinkt misschien raar, maar het is echt heel lekker. Net als een broodje friet trouwens, maar dat is weer een ander verhaal. Bijna iedereen kijkt me vreemd aan als ik chips tussen mijn broodje doe, maar die mensen hebben het dan ook nooit geproefd. Als je eenmaal chips op je broodje doet, wil je niet meer terug. Groentechips zijn ook broodje-proof. Of natuurlijk gewoon in een schaaltje op de bank tijdens de film. Wel een Engelse feel-good-movie natuurlijk. 

WIL JE NOU OOK EEN BEETJE MEER ENGELAND IN JE LEVEN?
Dat kan! Ik geef namelijk 2 keer 2 zakken weg. 

Zo doe je mee:
1. Laat hieronder in een reactie weten dat je mee doet.
2. Volg mijn blog via Bloglovin, Facebook of Twitter.
3. Niet persé, maar wel leuk: like de Tyrrells Facebookpagina.

Je kan mee doen tot en met donderdag 22 augustus. De twee winnaars zal ik bekend maken op Facebook en krijgen persoonlijk bericht via e-mail.