HOME ABOUT RECIPES RECIPES HOTSPOTS CONTACT

dinsdag 13 augustus 2013

Super snel broodje entrecote met ricotta pesto en pecorino

Soms heb je van die dagen dat je wat minder zin hebt om te koken. Dit is bij mij meestal de zondag, als ik na de hele dag te hebben gewerkt inspiratieloos thuiskom. Opwarmmaaltijden vind ik dan weer net wat te ver gaan en zijn niet echt mijn stijl. Ook als ik in mijn eentje eet, probeer ik toch op z'n minst één pan te gebruiken. Heel soms warm ik wat op uit de vriezer, maar vaak vergeet ik dit op tijd eruit te halen (en we hebben geen magnetron), dus dan wordt het toch een snelle hap.

Dit is echt een recept dat super simpel is, in een paar minuten klaar, maar wel echt heeeul lekker smaakt. Mijn ideale recept als ik uitgeblust in me eentje op de bank eet. Extra lekker onder een fleechedekentje met je favoriete serie. 

Wat is jouw favoriete ik-eet-vanavond-lekker-in-mijn-eentje-maaltijd?

Dit heb je nodig voor twee broodjes entrecote
2 entrecotes
lekker zuurdesembrood dat je zelf nog moet snijden of ciabatta
1 el verse pesto
125 gram ricotta
handje rucola
stukje Pecorino kaas

Verwarm de grill van de oven voor op de hoogste stand. Snijd vier dikke plakken van het brood. Meng de ricotta en de pesto door elkaar. Smeer de plakken brood in met het ricottamengsel en leg onder de hete grill.

Verwarm boter en olie in een grote koekenpan en bak de entrecotes 2 minuten aan elke kant. Haal het vlees uit de pan en bestrooi met zout en peper.

Leg op elk bord een snee brood. Verdeel de rucola over het brood. Leg de entrecote hier op, bestrooi met Pecorino kaas snippers en bedek met de andere snee brood. 

Eet smakelijk! Lekker met zelfgemaakte knoflookfrieten