HOME ABOUT RECIPES RECIPES HOTSPOTS CONTACT

woensdag 27 november 2013

Driedubbele winactie: 555 volgers!

WAUW. WOW. WOEI. Gisteravond laat behaalde mijn blog het magische getal van 555 volgersHet gaat echt zo snel de laatste tijd. Waar komt iedereen vandaan? Stel ik nodig jullie allemaal uit op mijn feestje, dan zijn dat echt heel veel mensen. Dan moet ik verhuizen. Of een park afhuren. Of een kasteel. Een feestje zit er nu dus helaas nog niet in, maar aangezien jullie altijd van die lieve en leuke comments schrijven, wil ik toch graag iets terug doen. Ik geef daarom drie leuke kadootjes weg. Natuurlijk is het iets culinairs, dat kan ook niet anders. Driedubbel kans dus om te winnen!

Stonewall Kitchen delicatessen van Culishop
Culishop was zo lief dat ik drie super lekkere producten van Stonewall Kitchen mag weggeven. Culishop staat vol met de lekkerste delicatessen. Zo verkopen ze mooie verse producten, maar ook allerlei sauzen en jams. Stonewall Kitchen komt uit New England en maakt allerlei lekkers in potjes en flessen. Stonewall Kitchen is eigenlijk de top notch onder de jams, mosterds en sauzen in pot en fles. Het liefst maak ik altijd alles zelf, maar deze award winning delicatessen zijn heel verleidelijk. Een must dus om op tafel te hebben staan, zeker met de feestdagen in het vooruitzicht. 

Old Farmhouse Chutney
Deze klassieker is een bestseller van Stonewall Kitchen. In deze chutney zitten appels, cranberries, abrikozen, rozijnen en kruiden en specerijen. Echt een smaaksensatie dus. Het leuke aan chutney is dat het eigenlijk overal lekker bij smaakt, maar misschien is deze chutney nog wel het lekkerst bij romige brie of oude brokkelkaas. 

Wild Maine Blueberry jam
Houd je van jam? Dan moet je deze echt proberen. De smaak van de handgeplukte blauwe bessen is zoet en fris en op de achtergrond proef je citroen. Deze jam past perfect bij de aankomende winterse kou. Serveer de jam bij wild, maar ook gewoon lekker op een broodje pindakaas of 's ochtends bij pancakes. 

Roasted Garlic Onion Jam
Geroosterde knoflook, zoete uien en balsamico azijn in één potje. Echt een smeltkroes aan smaken. In Amerika noemen ze het ook wel een savory jam, oftewel een hartige jam. Deze jam past goed bij herfst- en wintereten, kaas, paté en stoofvlees. Ik at de jam op een burger van halloumi en avocadopuree (zie onderaan het recept), maar ook bij de kaasplank doet de jam het goed.




Het kookboek A year of pies van Ashley English
In A year of pies vind je zoete en hartige pies voor elk seizoen. Zelf ben ik met mijn nieuwe oven helemaal into pies. In dit seizoenskookboek staan recepten voor echte old time favorites, zoals een klassieke blueberry pie of een Turkey Shepherd's pie voor een regenachtige zondag in november. Ook vind je taarten die helemaal hot en trending zijn, waaronder een pumpkin pie of een citroen meringuetaart. Ook de basics van het pie maken ontbreken niet in dit kookboek. Zoals het maken van zo'n mooie deegdeksel of hoe blindbakken werkt en natuurlijk recepten voor een basistaartdeeg.

De must have voor de avocadofan: de avocadosnijder
Mijn keukenla ligt vol met allerhande snijders en lepels, waaronder ook een avocadosnijder. Normaal gesproken lepel ik een avocado eerst uit de schil en snijd er dan plakjes van. Naast dat dit een enorm kliederwerk is, worden de plakjes bij mij altijd verfomfaaid. Met deze keukenhulp zijn tijden van misvormde avocadoplakjes en vieze handen voorbij. De avocadosnijder is wel een beetje een overbodige luxe, maar voor de avocadofans onder ons toch wel een must om te hebben. Met deze keukentool snijd je een avocado in één beweging in mooie gelijke plakjes. Omdat het gewoon super fancy is om te hebben, geef ik er eentje weg. 

Meedoen aan (één van de) winacties is heel simpel:
1. Volg mijn blog via Bloglovin
2. Like de Facebookpagina en/of volg mijn blog via Twitter.
3. Laat hieronder in een comment duidelijk weten aan welke winactie(s) je mee wilt doen en vermeld eventueel welke extra acties je het verricht om meer kans te maken op de prijs. Mee doen aan alle drie de acties mag natuurlijk ook, maar laat dit dan even duidelijk weten. Nog even de winacties op een rijtje:
- Stonewall Kitchen delicatessen
- Het kookboek A year of pies
- De super fancy avocadosnijder

Niet persé, maar wel leuk voor extra kans:
3. Deel dit bericht via Facebook of Twitter.
4. Volg Culishop via Facebook of Twitter

Meedoen kan tot en met zondag 8 december. De winnaar maak ik bekend op Facebook en Twitter en krijgt persoonlijk bericht. 

En zo maak je gelijk wat lekkers met de roasted garlic onion jam en avocado, namelijk deze burger van halloumi met avocadopuree. Het recept is geïnspireerd op een burgertentje waar ik in Australië de lekkerste burgers at. 

Burger van gegrilde halloumi, avocadopuree & roasted garlic onion jam
voor 2 personen
200 gram halloumi kaas (te koop bij de Turkse winkel)
4 plakken lekker brood
1 rijpe avocado
1 el kwark of crème fraiche
2 el roasted garlic onion jam 
handje rucola
handje kiemgroenten
een paar tomaatjes
een paar plakjes komkommer

Snijd de halloumi in twee dikke plakken. Verhit een grillpan of grill. Grill de halloumi samen met het brood tot er mooie grillstrepen op staan.

Lepel de avocado uit de schil (hier heb je de avocadosnijder dus niet nodig). Pureer de avocado samen met een lepel kwark of crème fraiche. Breng de avocadopuree op smaak met peper en zout. 

Besmeer plakken brood met de avocadopuree. Verdeel hier wat rucola, tomaatjes en komkommer over. Leg de gegrilde halloumi hierop. Schep een flinke lepel van de roasted garlic onion jam op de burger. Bestrooi met wat kiemgroenten en nog wat extra rucola. Leg de andere plak brood erop. Super lekker met frieten van zoete aardappel of pompoen