maandag 13 januari 2014

Frozen banana smoothie met hazelnoot pindakaas


Ontbijten met een milkshake, maar dan anders. Deze look-a-like is een gezonde variant maar smaakt net zo creamyNet alsof je al om 7 uur 's ochtends bij de MacDonalds zit. Deze frozen banana smoothie met hazelnoot pindakaas is zo dik en romig, dat 'ie moeilijk te drinken is met een rietje. En dat alles zonder roomijs. Echt een feestje dus om mee te ontbijten, terwijl ik eigenlijk helemaal geen pindakaas lust. Kun je nagaan als je sowieso al van pindakaas houdt, dan moet je deze frozen banana smoothie zeker eens maken. 

Frozen banana smoothie 
voor 1 persoon
1 bevroren banaan
handje bevroren aardbeien (kan ook prima zonder of met ander bevroren fruit)
250 ml melk of plantaardige melk zoals amandelmelk of hazelnootmelk
1 el hazelnoot pindakaas (gewone pindakaas kan ook)
3 dadels




De avond ervoor. Snijd de banaan in twee of drie stukken en wikkel in vershoudfolie. Leg de banaan (zonder schil dus) in de vriezer. Als je verse aardbeien hebt, leg deze dan ook in de vriezer. Zelf gebruik ik hiervoor diepvries aardbeien. 

De volgende ochtend. Pureer de bevroren banaan met de bevroren aardbeien, melk en dadels in de blender of keukenmachine (als je een degelijke staafmixer hebt, kan het ook daarmee). Voeg als alles goed gepureerd is een lepel hazelnoot pindakaas toe en pureer nog even tot het goed gemengd is. 

Drink met een extra breed rietje en geniet van je ochtend!