HOME ABOUT RECIPES RECIPES HOTSPOTS CONTACT

woensdag 17 april 2013

Linzen bietensalade met walnoten, avocado & parmezaan


De laatste tijd eet ik wat vaker bewust vega. Op zich at ik al lang niet elke dag vlees, maar tegenwoordig probeer ik wat vaker vegarecepten uit. Ik houd niet zo van vleesvervangers, dan is het net alsof een gerecht zonder vlees niet kan en dan eet ik net zo goed echt vlees. Als ik vega eet, eet ik dus liever een goed vegetarisch recept waarin vlees niet onmisbaar is. 

Dit is ook zo'n recept. Ik at het laatst bij een vriendinnetje en was er helemaal weg van. Sowieso ben ik echt fan van avocado en Parmezaanse kaas. Ondanks dat er geen vlees in zit, mis je er niets aan. Daarnaast is het super voedzaam door de linzen en met de lente in aantocht ook een lekker licht en gezond recept. 
Dit heb je nodig voor 4 personen
100 gram bruine linzen
4 grote rode bieten
1 sjalotje
veldsla
wat verse kruiden, zoals bladpeterselie en dille
lekkere olijfolie of walnootolie
handje walnoten
Parmezaanse kaas
versgemalen peper en zout

Voor de guacamole
2 avocado's
1 kleine rode peper
1 kleine teen knoflook
klein bekertje crème fraiche
sap van een halve limoen
peper en zout

Zo maak je de salade
Doe de linzen in een kom. Snijd de bietjes in stukjes en snipper het sjalotje. Doe dit bij de linzen. 

Hak de walnoten in grove stukken en snijd de verse kruiden. Doe dit ook in de kom. 

Besprenkel met lekkere olijfolie en breng op smaak met peper en zout. Doe als laatst de veldsla erbij. Roer alles door elkaar. 

Serveer met geraspte Parmezaanse kaas en guacamole. Lekker met goed brood!