maandag 20 mei 2013

Blueberry banana pancakes with two ingredients (bananenpancakes)


Van het weekend had ik weer eens zin in pancakes. Laatst kreeg ik via Instagram de tip om pancakes te maken met banaan en ook een vriendinnetje had het over bananen pancakes met maar twee ingrediënten. De hoogste tijd dus om dit eens te proberen. 

Een plezierige bijkomstigheid is dat deze pancakes nog gezond zijn ook. Doordat er alleen ei in gaat zijn ze lekker licht. Zonder bloem, zonder gluten en boordevol proteïne. Wat wil je nog meer? Ook ideaal om glutenvrije pancakes te maken. 

Deze banana pancakes zijn echt geweldig. De ingrediëntenlijst is kort, want je hebt maar drie ingrediënten nodig: banaan, ei en blauwe bessen. Wat agave siroop of blauwe bessensaus (of allebei) eroverheen maakt het helemaal af. 

Hier het recept om zorgeloos te genieten van super lekkere pancakes.

Deze twee ingrediënten heb je nodig voor ongeveer 6 bananen pancakes
1 ei
1 rijpe banaan

extra: blauwe bessen
olie of boter om ze in te bakken




Zo maak je de banana pancakes
Prak de banaan met een vork fijn of pureer 'm even met de staafmixer. Doe het ei erbij en meng tot een glad beslag. Als je het lekker vindt kun je ook nog wat vanille of kaneel toevoegen, maar zonder zijn ze ook al heerlijk.

Verhit wat boter of olie in de pan. Schep het beslag met een pollepel in drie mooi rondjes van ongeveer 8 cm doorsnede. Verdeel wat blauwe bessen over de pancakes in de pan als het beslag nog vloeibaar is. Bak de pancakes aan beide kanten mooi bruin. Bak totdat het beslag op is. 

Serveer met agave siroop of blauwe bessensaus en garneer met blauwe bessen.