HOME ABOUT RECIPES RECIPES HOTSPOTS CONTACT

maandag 17 juni 2013

HelloFresh: de originalbox met vijf maaltijden met kortingscode!


Je ziet het steeds vaker voorbijkomen: kistjes vol groenten, dozen met mooie producten en boxen met recepten voor een hele week eten. Een tijdje terug zat ik te denken om ook eens zo'n box uit te proberen. Deze week was het zover. Dinsdagavond werd de original box van HelloFresh thuisbezorgd. 

In de box zat de complete ingrediëntenlijst voor vijf maaltijden voor twee personen. Met zo'n box ben je dus ongeveer de hele week zoet. Alle ingrediënten zijn seizoensgebonden en duurzaam. Zo worden de leveranciers met zorg uitgekozen en zijn ze goed voor het welzijn van dier en milieu. Leuk is dat je op de site kan opzoeken waar de oerbieten vandaan komen of waar de worst is gemaakt. En zoals de naam al zegt, alles is fresh. Daar houd ik wel van. Alle ingrediënten zijn precies uitgeteld en afgemeten. Het enige dat je hoeft te doen is de receptenkaart volgen. Ook handig: de box wordt 's avonds tussen 17.30 en 22.30 uur thuisbezorgd, ideaal dus voor de hardwerkende mens. Lekker easy, als je thuis komt van een lange dag werken. 

Lees verder om te zien welke gerechten er in de box zaten én voor een leuke kortingscode om zelf zo'n box aan te schaffen.

Pakketjes openen heeft altijd wel iets, de spanning van wat erin zal zitten en of het is wat je verwachtte. Meestal zijn het kleren, dus een box vol met mooie, verse producten was weer eens wat anders. Alle producten zagen er ontzettend mooi uit en zaten netjes in papieren zakjes. Een aangename verrassing dus. 

Als je een keer geen zin of tijd hebt om na te denken wat je de hele week zult gaan eten, dan maakt HelloFresh het je makkelijk. Ik moet zeggen dat ik zelf altijd van dag tot dag bekijk waar ik zin in heb, dus ik moest er wel even aan wennen dat het voor deze week al vast stond. Deze week op het menu stonden rode curry, twee pastagerechten en twee oer-Hollandse maaltijden: stamppot en ovenschotel. Eerlijk gezegd ben ik niet zo'n grote fan van Hollandse kost en ovenschotels met aardappel, dus bij de stamppot en de schotel had ik zo mijn bedenkingen. Maar ach, ook wel eens leuk om gewoon te eten wat de box schaft.





De eerste dag at ik de rode curry met kippendijfilet, venkel en spitskool. Het is wel echt een unit aan spitskool, maar oké, wel gezond! Dat HelloFresh ook gericht is op gezinnen met kinderen merk je wel aan de waarschuwingen dat je niet te veel currypasta toevoegt. Zelf houd ik van pittig, dus heb de hele zak er maar in gedaan! Lekker makkelijk recept met veel groenten en mooie kippendijtjes van de meesterpoelier! Het vlees was super mals, niet te vergelijken met dat van de supermarkt. 



Dag twee was het tijd voor de spaghetti integrale uit Italië met auberginerucolapuree en gegrilde meerval. Bij dit recept maak je zelf de saus door de gegrilde aubergine, knoflook, olijfolie, sjalotje en rucola te pureren. 

Dag drie heb ik me toch maar gewaagd aan het stamppotje van peen en rettich met gehaktbal. Ik kook nooit zo Hollands (dit was zelfs de eerste keer dat ik stamppot zelf maakte). Ik moet zeggen dat het met een berg geraspte kaas wel te doen was, maar ik denk dat dit eerder aan mij lag dan aan de stamppot. Stamppot is gewoon niet helemaal mijn ding. 








Tot slot at ik de tortellini gevuld met ricotta met aubergine, pijnboompitten en oregano. Ook deze verse Pasta kwam uit Italië. Lekker makkelijk en snel klaar dus ideaal toen ik zondag uitgeblust thuiskwam na werk. 

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de aardappelcourgetteschotel thuis heb achtergelaten. Mijn vader is een enorme fan van ovenschotels en is in staat ze te creëren van alles wat we in huis hebben, dus met deze schotel komt het wel goed.  








HelloFresh neemt het kiezen van de recepten en het doen van de boodschappen uit handen. De missie van HelloFresh is duidelijk: natuurlijk makkelijke recepten die je zelf binnen een halfuurtje kan bereiden. Hierdoor zijn de gerechten wel wat 'kaal', maar dat is denk ik ook mijn persoonlijke smaak. Hier en daar heb ik de gerechten dus wat opgeleukt met bijvoorbeeld Parmezaan over de pasta of geraspte kaas door de stamppot. Zelf vind ik het leuk voor een keertje, maar voor mij is bedenken wat ik ga eten en uitgebreid koken dan ook een van de dingen die ik graag doe. Als je een drukke baan hebt van 8 tot 17 en geen zin hebt om lang na te denken over wat je de hele week zult eten, maar wel gezonde en gevarieerde maaltijden op tafel wilt zetten, dan is de box echt ideaal. 

Wil je ook graag zo'n box? Dan heb ik wat leuks voor je! Met de code YellowLemon15 krijg je 15€ korting op je eerste original box (of veggiebox)! Op de site van HelloFresh kun je de box bestellen. Je kunt kiezen uit drie of vijf avondmaaltijden en je kunt aangeven of je in je eentje bent of met vier personen. Ze hebben een flexibel lidmaatschap met een opzegtermijn van 10 dagen, dus als je gebruik wilt maken van de korting en het abonnement gelijk weer op zou zeggen, ontvang je twee boxen (waarvan dus de eerste met korting!). Als je 'm voor woensdag bestelt, heb je de box maandag (of dinsdag, afhankelijk van waar je woont) al in huis. 

Mocht je de recepten van de gerechten willen, stuur dan even een mailtje naar yellowlemontreeblog@gmail.com dan zal ik ze opsturen!