HOME ABOUT RECIPES RECIPES HOTSPOTS CONTACT

maandag 2 september 2013

INSTAGRAM // AUGUSTUS


En toen was het alweer september. Time flies. Ondanks dat in augustus mijn vakantie was afgelopen en ik gewoon weer naar stage moest, voelde het toch een beetje als een never ending summer...
In augustus was ik into mango aangezien ik net terug was uit Thailand en ze daar de allerlekkerste mango hebben. Mango door het ontbijt, mango smoothies en mango fruitshakes met gecrusht ijs | In augustus ontdekte ik dé nieuwe place to be in Utrecht: wijnbar en burgerbar Pickles. Ik was zelfs zo into pickles dat ik er deze maand al drie keer ben geweest. Een andere hotspot was de Parade. Daar moet je volgend jaar ook echt heen gaan | In augustus waren vijgen favoriet, aangezien augustus nou eenmaal vijgenmaand is. Ode aan de vijg. Vooral door de yoghurt met crunchy granola of met amandelen | In augustus was ik into smoothies. Maar dat telt niet, want dat ben ik eigenlijk altijd. Vooral smoothies als ontbijt vind ik ideaal: fruit met wat yoghurt en sojamelk in de mengbeker en pureren met de staafmixer. Dan nog wat lijnzaad of hennepzaad erdoor en je kan er weer even tegenaan. Geen havermout dus deze maand | In augustus maakte ik elke week risotto. Groene risotto met spinazie en gorgonzola en zwarte risotto met inktvisinkt, krab en broodkruimels. Eigenlijk kan ik risotto wel iedere dag eten, want het is een van mijn lievelingseten. De lekkerste risotto maakte mijn moeder met geitenkaas | In augustus organiseerde ik een eetfeestje voor vrienden en vriendinnen om het nieuwe kookboek Simple Pleasures van Annabel Langbein uit te proberen. Ik maakte een tafel vol met allerlei gerechtjes: Marokkaans ei met yoghurt en noten dukkah, Turkse bruidssoep, platbrood met worteldip en hummus en als toetje sinaasappelcake met zelfgemaakte limoncello | 

Dat was wat ik in augustus deed, maar de zomer is nog lang niet voorbij. Hoe zag die van jou eruit?
instafood instafood
instafood instafood
instafood instafood
instafood instafood
instafood instafood
instafood instafood
instafood instafood

Je kunt nog meer volgen op Instagram @yellowlemontreeblog