HOME ABOUT RECIPES RECIPES HOTSPOTS CONTACT

maandag 9 september 2013

Productreview: de ijscrusher


Een tijdje geleden kreeg ik de vraag van Kookpunt of ik een productreview wilde doen. Na uren de online kookwinkel te hebben afgestruind, want ja ze hebben enorm veel mooie spullen en ik kan toch al nooit kiezen, is mijn keuze gevallen op deze ijscrusher. Ik heb namelijk altijd ruzie met de blender als ik ijs wil crushen en ook voor onze keukenmachine lijkt deze taak te hoog gegrepen. Ik zag het al helemaal voor me: moeiteloos gecrusht ijs. IJscrusher besteld, de volgende dag was 'ie al in huis. Dus toen aan het crushen gegaan. Doet deze ijscrusher zijn naam eer aan of heeft ook hij moeite met de zware taak? 

WIE
IJscrusher van zwaar chroom met roestvrijstalen messen.

WAT
Zoals de productomschrijving zegt ideaal om ijsblokjes mee te vergruizen tot hele kleine stukjes. 

HOE?
Vul de bovenkant van de ijscrusher met ijs, doe het deksel erop en draai aan de hendel om het ijs te vermalen. Het gecrushte ijs wordt opgevangen in het bakje onder de mesjes. Er zou een ijsschep bij geleverd zijn, maar die zat er niet bij. Geen ramp, want ik heb schepjes zat. 




WERKT HET?
Ik had de ijscrusher behoorlijk volgestouwd met ijsblokjes. Toen ik aan de hendel begon te draaien, leek het eerst even alsof de ijscrusher het zou begeven. Niet weer een fail in het ijscrushen, dacht ik nog. Máár niks is minder waar. Als je je over het gevoel zet dat je de boel aan het forceren bent, gaat het goed. Deze ijscrusher kan namelijk behoorlijk wat hebben, dus je kan best wat kracht zetten en gewoon stevig doordraaien. Na een paar keer malen heb je een bakje met gecrusht ijs. Ideaal voor door een smoothie of cocktail. 

EINDOORDEEL
Ik heb een zwak voor mooie keukenspullen. In het studentenhuis waar ik woon is de keuken redelijk ouderwets. En dat is dan nog zacht uitgedrukt. Investeren in de keuken zit er hier dus niet in, maar ik kan natuurlijk wel al mooie spullen verzamelen. Deze robuust uitziende ijscrusher is ook zo'n apparaat dat het goed doet op het aanrecht, maar het gaat er natuurlijk ook om of 'ie z'n werk doet. En dat doet 'ie. Met een paar hendelbewegingen heb je een bakje vol gecrusht ijs voor bijvoorbeeld een fruitshake of mojito. 
Deze ijscrusher is in ieder geval een leuk begin van een mooie verzameling keukenapparaten. Verder staan hoog op mijn lijstje natuurlijk een kitchenaid foodprocessor en keukenmachine en dan in leuke pastelkleuren. Helaas is dat nu nog een beetje way out of my budget zone, maar deze ijscrusher staat in ieder geval al mooi te shinen op het aanrecht. 

Wat staat er allemaal in jouw droomkeuken?

Recept met gecrusht ijs
Pureer één banaan samen met wat magere yoghurt en voeg een bakje gecrusht ijs toe of maak een fruitshake met mango en passievrucht.